Tandartsenpraktijk Centre Ville

vrijdag
van 8.00 tot 12.00 uur

Afspraak maken

Voor het maken van afspraken is de praktijk telefonisch bereikbaar gedurende de openingstijden

Avond en weekenddienst

Raadpleeg bij klachten buiten deze uren ons antwoordapparaat voor de dienstdoende tandarts.

mondhygiëne

centreville-bianca-de-ruiter

mondhygiëniste Bianca de Ruiter

centreville-annet-kroon

mondhygiëniste Annet Kroon

Bianca de Ruiter

Bianca de Ruiter is in 1984 als mondhygiëniste afgestudeerd aan de VU in Amsterdam. En inmiddels al weer geruime tijd verbonden aan de Tandartsenpraktijk Centre Ville.

Annet Kroon

Annet Kroon is in 1985 als mondhygiëniste afgestudeerd aan de VU in Amsterdam. Zij werkt sinds 2012 in de Tandartsenpraktijk Centre Ville.

Grappig is dat veel mensen eerder hun auto naar de garage brengen voor een servicebeurt dan met hun gebit naar de mondhygiëniste gaan. En dat terwijl een natuurlijk en sterk gebit een veel kostbaarder bezit is. Een auto ruil je gemakkelijk in. Een gebit is uniek.

Een voorbeeld. Als aan tandplak langere tijd niets wordt gedaan, kan het verkalken en hard worden. Dit wordt tandsteen genoemd. Tandsteen ontstaat vooral vlak onder het tandvlees en achter en tussen de tanden,

de plekken die vaak worden vergeten tijdens het poetsen. Tandsteen kan irritaties en vervolgens ontstekingen aan het tandvlees veroorzaken. Met pijnlijk bloeden als een van de gevolgen. Als er helemaal niets aan gedaan wordt, kunnen de consequenties verder gaan. Tot zelfs uitval van tanden en kiezen. Het kan nog erger, maar die verhalen zullen we u besparen. En professionele hygiëne pijnlijk? Nee, zeker niet als u de gezondheid van uw gebit belangrijk vindt.

mondhygiene-centreville
schoon-kindergebit